13 Ağustos 2010 Cuma

unutulmaz action filmler




Ne actionlarmış be dimi? Hepsini tek tek andım, hatırladım, tamam itiraf ediyorum ben action filmi severim, sanat falan da bu filmlerde başka be hocam ya, kanın çekilerek, kahramanın yerine kendini koyarak, kötü adama söverek hiç mi seyretmedin bunlardan birini entel abi? 

Tamam bazen abartırlar, hatta sıklıkla ama Allah için yakıştırırlar da, gözünün önünde koca bina patlar, arabalar uçuşur, uçaklar çarpışır ve bunlar o kadar gerçekçidir ki üzülürsün bile heba olan onca eşyaya. Lakin yapacak bir şey yok, arabaları, evleri, velhasılı kelam her bişeyleri kocaman olan coninin sahnesi küçük olacak değil ya, patlatır valla gözünün yaşına bakmaz. 


Bu taşıyıcı mesela abi insan bi kerede yaralanmaz mı ya, bin tane adamı dağıtıyorsun hocam ne olur iki yumrukta sen yesen. Onu uçarken bile gördüğüme yemin edebilirim.



Wanted da Jolia cım nasıldı peki? O çekici, sexi ve güzel kadın sakız çiğner gibi adam vuruyordu, mermiye falso vermenin icat olunduğu filmdi ve seyrederken 15 dakika boyunca nefes almadığımdan bayılıyordum. Nasıl bayılmazsın, bir araba sürerek ateş etme sahnesi var kalp dayanmaz, bayılarak ucuz bile kurtulmuşum.


İşte babaların babası, filmlerin filmi, yedi cihanın en güzel gülen, en fırlama en yakışıklı polis ve onun kadar karakteristik normal zenci anormal vatandaşı. Belki 50 kez seyretmişimdir, yarın olsa yine seyrederim de doymam. Simon diyor ki metaforu, patlamaların anaforu ve heyecanın moru sandalyeme çiviler beni her seferinde ilk kez seyrediyorum gibi.


- düz kontak yapmayı biliyor musun? 
- tabi ki biliyorum ama ( çakıyla arabayı çalıştırır ) tek sorun çok zaman alması!
 peh be abi, havaya bak, karizmaya bak, aşığım sana be samuel.


İnsan yüzünün öyle çok da önemli bir şey olmadığını öğrendiğim filmdir görevim(iz) tehlike, ne olacak abi 100 gr.oyun hamuru ile kaddafiden fred çakmaktaşa kadar herkesin yüzünü yapabilirsin kendine, ben bu filmi seyrederken gerçek adam mı sahte mi, bu kimdi, noluyo lan? Diye çok sormuşumdur, ama havada asılı kalıp kötü adma öyle bir tekme yapıştırdı ki tom cum affettim gitti.



En çok geyiği yapılan action film sahnesi de yine bu filmdendir, elmasa havadan dalar da ip yetmez havada kalır,teri damlasa hayatı sönecek o ter süner de düşmez biz de felaket korkarız düşecek diye, bir çok komedyen işte böyle damdan sarkıtıp dalga geçti sonra. Sanki kendileri yapabilirlermiş gibi.

Sümsük herif! Bi halta yaramazsın diye yatağa bile almadığın adam CIA ( FBI mıydı ) ajanı çıkıyor ve full maceraya beraber giriyorsun, yeminle ben olsam yataktan çıkartmam ondan sonra adamı. Laf aramızda Jamie Lee Curtis'de çaktırmıyormuş ama ne hatunmuş di mi? Motorla gökdelenden gökdelene atlama sahnesi de unutulmaz bu arada.


Direksiyonda Sandra Bullock yanında matrix, otobüste bomba, heyecana bakar mısın? Nasıl unutayım şimdi ben bu filmi, az basmadık gaza, az kasılmadık virajı dönerken otobüs, heyecan fırtınasıydı.


- adınız?
- Bond, James Bond

Baba o kadar havalı söylerdi ki bunu, babamla anneme küserdim benim ismim neden james değil diye, ne olurdu biz de bondlardan olsak. Bak bu amcaların hepsi süper hatunlarla macera yapıp bir sürü yer patlatıp bond oldular.

Di Caprio köstebek olduğunda yeminle filmi ortasında kapatacak kadar gerildim, yakalansa mafia adamı top edecek ama orasına burasına teyp kaseti bağlayıp ( yok mikrofondu o ) köstebeklik yapıyo, hasbam köstebek pastaynan karıştırmıştı heralde.




Ve işte bu yazının yazılma sebebi film ve işte başrolünü oynayan, idolüm, büyük insan Mel Gibson. Cehennem silahı 1 i seyrettiğimde onlu yaşlarımdaydım, damdaki adama kelepçe takıp damdan atladığında aşık oldum ve bir daha etkisinden kurtulamadım. Manyak genç polis ve tırsak, ermiş polis. Komedi - macera anlatılaz yaşanır. Dur bir daha seyredip geleceğim.


Konu o kadar tuttu ki biz de dahil bir çok ülkede aynı konuyla film ve diziler çekildi. 5. sini halen bekliyorum.

Bu da iki fırlama genç polis ama kendi aralarında çekişik kişilikleri var. İki adamla nasıl koca mafia çöker polata gösterenler de onlar oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...