10 Ekim 2010 Pazar

yemek - iç pilav

yemek sitelerini geziyordum, sıkıntıdan değil de sanki bu yaştan sonra içimde yemek yapma merakı oluşur gibi, testesteron az salgılanınca işte böyle oluyor, yemek yapsam,  örgü örsem diyor insan. ay bu akşam ne pişirsem modundayım, hiiiç dokunmayın bana.

yandaki resmi bi gördüm çarpıldım, sanırım ben bir yemeğe aşık oldum.

buyurun gerekli malzeme ve tarifi, afiyet olsun



Malzemeler,
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı su
4 çorba kaşığı tereyağı
1 adet soğan
1 çay kaşığı toz şeker
250 gram dana ciğeri
1 yemek kaşığı çam fıstığı
1 yemek kaşığı kuş üzümü
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı yenibahar
Damak tadınıza göre tuz, karabiber


Hazırlanışı,
Pirinçleri yıkayıp süzdükten sonra ılık suda bekletin.
Soğan ve ciğeri küçük küçük doğrayın.
Pilav tenceresine tereyağını alıp eritin.
Soğanı ilave edip rengi değişinceye kadar kavurun.
Çam fıstıklarını ekleyip orta dereceli ateşte kavurmaya devam edin.
Ilık suda bekleyen pirinci iyice süzüp tencereye alın.
Karabiber, tarçın, yenibahar, su, tuz ve şekeri tencereye ilave edin.
Birkaç kez karıştırın.
Tencerenin kapağını kapatıp orta dereceli ateşte kaynayana kadar pişirin.
Kaynadıktan sonra ocağın altını kısıp pirinçler yumuşayana kadar pişirin.
Ocaktan indirdikten sonra 10 dakika demlendirin.
Sıcak servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...